Przedszkole
RAMOWY ROZKŁAD DNIA dla ZAJĄCZKÓW I MISIAKÓW na rok szkolny 2024/2025
I 6.30-8.00 Schodzenie się dzieci
- Własna aktywność dzieci
- Zabawy indywidualne i w grupach
- Zabawy w kącikach zainteresowań
- Korzystanie z gier układanek stolikowych
- Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę
8.00-8.20 Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, ortofoniczne, oddechowe,
artykulacyjne rozwijające aparat mowy
8.20-9.00 Czynności organizacyjno-porządkowe. Śniadanie.
- Przygotowanie do śniadania-wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych
- Czynności samoobsługowe
- Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków, kulturalne zachowanie przy stole
II 9.00-10.50 Zintegrowane zajęcia dydaktyczne wspierające całościowy rozwój dziecka w oparciu o podstawę programową
- Ćwiczenia usprawniające funkcje poznawcze dziecka
- Ćwiczenia gimnastyczne i ogólnorozwojowe
- Doświadczenia i obserwacje przyrody
- Spacery ,wycieczki
10.50-11.50 Pierwszy obiad
Przygotowanie do obiadu, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków
11.15-12.50 Poobiedni odpoczynek
- Leżakowanie
- Relaksacja
- Bajkoterapia
12.50-13.20 Drugi obiad
- Czynności organizacyjno-porządkowe
- Praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami
- Zwracanie uwagi na dokładne żucie pokarmów, oraz przezwyciężanie niechęci do zjadana niektórych potraw
- Pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się
13.20-14.20 Realizacja propozycji nauczycieli i dzieci
- Zabawy na placu zabaw
- Zabawy dowolne w sali zabaw ,tematyczne, konstrukcyjne, badawcze
- Gry sportowe ćwiczenia kształtujące postawę dziecka
- Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach
III 14.20-14-35 Podwieczorek
- Wdrażanie zasad i kulturalnego zachowania
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
14.35-17.30 Rozchodzenie się dzieci
- Ćwiczenia indywidualne z dziećmi
- Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela
- Gry stolikowe, zabawy dowolne wg zainteresowań
- Prace porządkowe
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
dla ŻABEK I MEGA MOCNYCH
na rok szkolny 2024/2025
I 6.30-8.00 Schodzenie się dzieci
- Własna aktywność dzieci
- Zabawy indywidualne i w grupach
- Zabawy w kącikach zainteresowań
- Korzystanie z gier układanek stolikowych
- Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę
8.00-8.20 Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, ortofoniczne, oddechowe,
artykulacyjne rozwijające aparat mowy
8.20-9.00 Czynności organizacyjno-porządkowe. Śniadanie.
- Przygotowanie do śniadania-wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych
- Czynności samoobsługowe
- Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków, kulturalne zachowanie przy stole
II 9.00-10.50 Zintegrowane zajęcia dydaktyczne wspierające całościowy rozwój dziecka w oparciu o podstawę programową
- Ćwiczenia usprawniające funkcje poznawcze dziecka
- Ćwiczenia gimnastyczne i ogólnorozwojowe
- Doświadczenia i obserwacje przyrody
- Spacery ,wycieczki
10.50-11.50 Pierwszy obiad
Przygotowanie do obiadu, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków
11.15-12.50 Poobiedni odpoczynek
- Relaksacja
- Bajkoterapia
12.50-13.20 Drugi obiad
- Czynności organizacyjno-porządkowe
- Praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami
- Zwracanie uwagi na dokładne żucie pokarmów, oraz przezwyciężanie niechęci do zjadana niektórych potraw
- Pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się
13.20-14.20 Realizacja propozycji nauczycieli i dzieci
- Zabawy na placu zabaw
- Zabawy dowolne w sali zabaw ,tematyczne, konstrukcyjne, badawcze
- Gry sportowe ćwiczenia kształtujące postawę dziecka
- Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach
III 14.20-14-35 Podwieczorek
- Wdrażanie zasad i kulturalnego zachowania
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
14.35-17.30 Rozchodzenie się dzieci
- Ćwiczenia indywidualne z dziećmi
- Słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela
- Gry stolikowe, zabawy dowolne wg zainteresowań
- Prace porządkowe
|
Ramowy rozkład dnia
ŻŁOBEK |
|
podział godzinowy |
Czynność ogólna |
|
6.00-8.00 |
Schodzenie się dzieci | |
8.00-8.20 |
Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, ortofoniczne, oddechowe, artykulacyjne rozwijające aparat mowy | |
8.20-9.00 |
Czynności organizacyjno-porządkowe. Śniadanie. | |
9.00-10.50 |
Zintegrowane zajęcia opiekuńczo-wychowawcze wspierające całościowy rozwój dziecka | |
10.50-11.50 |
Pierwszy obiad | |
11.15-12.50 |
Poobiedni odpoczynek | |
12.50-13.20 |
Drugi obiad | |
13.20-14.20 |
Realizacja propozycji nauczyciel i dzieci | |
14.20-14-35 |
Podwieczorek | |
14.35-16.00 |
Rozchodzenie się dzieci |